Klient či Pacient ?

Nela 3

Akákoľvek podobnosť s iným zzzariadením je „čisto náhodná“…

Opäť som sa po nakopla a šla ku „svojej“ kaderníčke. Tak ako mám svojho zubára, či gynekologičku, tak mám aj svoju kaderníčku. Je v tom kus intimity nechať iného človeka robiť s vlastným telom. No nie o tom som chcela…

Ku kaderníčke som sa poctivo vopred objednala. Prišla som presne (meškanie považujem za  neslušné), na dvere neklopem, je mi to blbé odkedy je tam veľký strohý nápis: NEKLOPAŤ! ZAVOLÁME VÁS a takým menším: Poradie určuje kaderník. Posedela som si nejakú pol hodinku, ale stále je to lepšie, ako keby som sa neobjednala, zaplatím takto síce viac, ale nemusím tu už od skorého rána stepovať a ťahať si kartičku s číslom – to môže byť potom aj na také 2-3 hodiny.

Ták a konečne som na rade! Kaderníčka je očividne v strese ( zrejme od rána nezastala), to že nestihneme počas celého obradu umývania a strihania  vlasov prehodiť zopár normálnych ľudských slov je ok … veď fičí. Moja kaderníčka sa ma nezvykne pýtať, aký strih si želám. Oznámi mi, že najvhodnejší bude pre mňa ten na boba s ofinou. Môj názor nie je dôležitý, to je predsa pochopiteľné, ona tomu rozumie omnoho lepšie ako ja, má na to vzdelanie aj skúsenosti. Čo na tom, že mne ten účes vôbec nevyhovuje. Vlastne ani neviem, aké iné možnosti by prichádzali v mojom prípade do úvahy, lebo žiadnu alternatívu mi neponúkla.

Strihá výborne – rýchlo a presne. Ide jej to od ruky. Viem som trápna, keď riešim sama pre seba, že  mi tu chýba viac ľudskosti – obyčajnej človečiny. Chápem, logicky rozumiem: stihnnúť denne ostrihať 50 až 80 hláv, to je na hlavu.

Nemôžem sa však ubrániť pocitu, že tu vošli a o malú chvíľu odchádzajú ďalšie VLASY a nie JA.

A aké sú vaše skúsenosti klienta – pacienta?

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdičiek (9 hlasov, priemerne: 4,10 z 5)
Loading...

Komentáre k článku

  1. Je to fakt hrozné. Akurát včera som takto čakala asi 3 hodiny u špecialistu chirurga so 6-ročným synom. Lekár začínal ordinovať až o 10.00, my sme prišli o 09.30 a zobrali sme si až číslo 14, t.j. 13 ĺudí už možno aj od 7.00 ráno čakalo na lekára. To o tom limite počujem prvýkrát /40-80 pacientov/deň sa podľa mňa ani nedá vyšetriť./ Ak je to naozal tak, systém je príšerný. Ja osobne som za to, aby sa kľudne priplácalo lekárom /tak ako to bolo za minulej vlády/ len nech sa nemusí toľko čakať. Čas, najmä pre pracujúcich ľudí je veľmi drahý. Len neviem, či by to ten čakací problém odstránilo, ale možno časom áno.

  2. Osobne som uz na nervy z nekonecneho cakania v cakarniach u lekarov. Mnohi sa nejako snazia, niekto spominanymi kartickami, ktore si castokrat ludia tahaju uz od pol siedmej rana, aby chytili dobre cislo, niekto objednavanim pacientov( pricom casy su castokrat na hony vzdialene realnemu casu vstupu do ambulancie), niekto vobec nijak, ved si pacient pocka, lebo musi. Vsade to ide v obchodoch, bankach, u kadernikov, kozmeticiek, pneuservisoch, len v zakliatom zdravotnictve nie a nie. Ale zas na druhej strane sa tym lekarom ani necudujem, lebo nemoze byt v ich schonostiach osetrit zodpovedne a s usmevom na tvari 40-80 pacientov za den. Chory system!!!

  3. Trefny clanocek. Je zaujimave ako v roli pacienta mnohe veci tolerujeme, ktore by nam v roli zakaznika (klienta) pripadali absurdne. V com to je?

Pridaj komentár