Detské chorobyHlava

Odsávačka hlienov – áno či nie?

 Barbora Čambalová   20.09.2017   24

Mnohé z nás mali, či stále majú voči odsávačkám “soplíkov” nedôveru. Pamätám si, ako som sa ako neskúsená prvorodička pokúšala presvedčiť moju maminu o tom, že je to vec potrebná, lekárkou odporučená a naozaj účinná. Mohla som ja argumentovať…

Až keď skúsila na sebe, že ten ťah vysávača nie je taký silný a videla, ako sa mojej malej po odsatí uľavilo, prestala mať námietky ☺

 

Je odsávanie hlienov u malých detí opodstatnené?

Prechladnutie je v dojčenskom a detskom veku najčastejším ochorením. Malé deti trpia nádchou ročne v priemere až 6-krát. Nádcha býva zvyčajne spôsobená vírusovou infekciou, no ak sa hlieny dostatočne neodstránia a zatečú, stávajú sa živnou pôdou pre rozmnožovanie baktérií (zápal stredného ucha, zápal priedušnice a priedušiek).

Prvé dni sú hlieny riedke, vodnaté – v tomto štádiu stačí noštek utierať, nechať voľne odtekať. Keď však začnú hustnúť, je naozaj opodstatnené odstrániť ich v čo najväčšej miere.

Najmenšie detičky dýchajú výlučne nosom a preto sú pri jeho upchatí nepokojné, nemôžu spať a zle sa im papá. Staršie deti znášajú nádchu lepšie, pretože si už vedia vyfúkať nos.

Asi najčastejším argumentom proti odsávaniu je to, že mnohé deti ho zle znášajú. Proces odsávania je úplne bezbolestný, pre deti však môže byť trochu nepríjemný. Protesty dieťatka sú spôsobené väčšinou obmedzením pohybu pri odsávaní, strachom z neznámeho predmetu a v prípade odsávačiek na vysávač aj strachom zo zvuku vysávača.

Z osobnej skúsenosti viem, že sa nemusíte báť, že odsávaním dieťatku spôsobíte traumu. Keď pochopí, že sa mu po odsávaní uľaví a umožníte mu bližšie sa s odsávačkou zoznámiť, nebude protestovať. Staršie detičky, ktoré už dokážu samé odsávačku “nainštalovať” a podržať si ju pre nošteku z toho už majú aj zábavu.

Dobré tipy od mamičiek:

Odsajte pred dieťatkom najskôr nos sebe, potom jeho obľúbenej hračke, nechajte ho, nech si ju podrží, dajte jej meno (stačí citoslovce) a po odsávaní dieťatko pochváľte a upokojte objatím.

Ako si vybrať odsávačku?

Pri rozhodovaní, akú odsávačku kúpiť zvážte to, koľko ste ochotní zaplatiť, ako často býva vaše dieťa choré a tiež napríklad to, či ste často na cestách.

Existujú tieto druhy odsávačiek hlienov:

1. Ručné – hadičkové:

Cena 1 - 2 EUR

Rodič vyťahuje hlieny tak, že vysaje vzduch z odsávačky ústami.

    Výhody: najlacnejšie, ľahká “montáž” a čistenie
    Nevýhody: pri nesprávnom použití hrozí poškodenie sliznice dieťatka, pri odsávaní nepokojnejšiemu dieťatku treba asistenta.

 

2. Ručné – balónikové:

Cena: 3 – 6 EUR

Pred použitím je potrebné vytlačiť z balóniku vzduch, potom zasunúť do nosa a pridržať druhú nosnú dierku dieťatka.

    Výhody: Cena a spratnosť.
    Nevýhody: Pomerne nepraktické čistenie a použitie - ak neprídete na ten správny grif, odsajete minimum.

 

3.Odsávačky na vysávač:

Cena: 10 – 15 EUR.

Odsávačky na vysávač pozostávajú z hadičiek, zásobníku na hlieny a násadky do nosa.

    Výhody:
  • vysávač dokáže vyvinúť väčší podtlak, než sa dá dosiahnuť ústami či balónikom. Celý obsah hlienov (aj z dutín a nosohltanu) je odsatý dôkladne a rýchlo.
  • Nepotrebujete asistenta, ktorý pridrží dieťa, tak ako pri ručných odsávačkách. A máte voľné ústa a môžete dieťa slovne upokojovať.
  • koncovky týchto odsávačiek sú navrhnuté tak, aby sa nedali zaviesť hlboko do nosa, ako je to u bežných odsávačiek a preto nedochádza k poraneniu sliznice.
  • nedochádza ku kontaktu s matkinými ústami, preto je menšie riziko vzájomnej infekcie
    Nevýhody:
  • Ak cestujete niekam, kde nemáte k dispozícii vysávač, nepomôže vám.
  • Keď je potrebné odsávanie aj v noci, zvuk vysávača môže dieťatko (alebo jeho súrodencov) prebrať úplne a budete mať prácu navyše s jeho opätovným uspávaním. Rovnako aj keď má dieťatko strach z vysávača ako takého.
  • Tým, že odsáva veľmi účinne, vysušuje sliznicu – preto je dôležité po jej použití sliznicu nošteka zvlhčiť.

4. Elektrické/na batérie:

Cena: 23 – 45 EUR

sú ergonomicky tvarované, ľahké. Stačí len zapnúť a vsunúť do nošteka. Predávajú sa s rôznymi druhmi nadstavcov do nosa (podľa veku).

    Výhody: ľahká manipulácia, nepotrebujete asistenta na pridržanie dieťatka, nehlučné, vhodné ak často cestujete.
    Nevýhody: Vysššia cena a nižšia schopnosť odsávania ako u odsávačiek na vysávač.

Ako správne používať odsávačku?

  • Pred použítím aj po použití odsávačky je vhodné zvlhčiť sliznicu nošteka Vincentkou alebo kvapkami na báze fyziologického roztoku/morskej vody.
  • Ak sa dieťaťko bráni, zavolajte si niekoho na pomoc. Pár sekúnd plaču je lepších ako zápal uška, či priedušiek. (Viď aj tipy od mamičiek vyššie.)
  • Správne umiestniť násadku do nosa dieťaťka, taka by sa otvor “neprisal na vnútornú stranu nošteka – pri prílišnom podtlaku praskajú drobné cievky v nose a vznikajú chrastičky. V tomto sú lepšie odsávačky, ktoré majú širšiu koncovku (násadku do nosa) a nedajú sa vsunúť hlbšie do nošteka.
  • Neodsávať príliš dlho, ani nasilu - keď pri odsávaní z nosa nejdú hlieny, znamená to, že nos je upchatý kvôli opuchu sliznice a ten sa odsávaním nedá odstrániť.
  • Hlieny by sa mali odsávať podľa potreby – najmä pred jedením a pred spaním, nie však príliš často, aby sa netraumatizovala nosná sliznica.
  • Po každom použití dôkladne umyť horúcou vodou, nad parou, prípadne vydezinfikovať alkoholom, aby sa zabránilo opätovnej nákaze dieťatka.
  • Pri vysávačoch s regulovateľným výkonom stiahnuť saciu silu na minimum.
  • Z hadičkovej odsávačky si niektorí rodičia spravili odsávačku na vysávač (na vysávač ju pripevňujú napr. kelímkom od jogurtu, plastovým obalom z kinderka, kartónom a lepiacou páskou, obmotajú plienkou,…). Tu však treba byť naozaj obozretný a nezasúvať hadičku hlboko do nošteka, aby sa nepoškodila sliznica nošteka!!!

Na záver

Odsávačky rozhodne uľahčujú nám rodičom život a najmä pri !správnom použití! urýchľujú proces liečenia choroby dieťatka. Je však len na Vás, či sa rozhodnete odsávať či neodsávať.

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.4 z 5. Celkom 34 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Najčítanejšie
Komentáre k článku
autumn11 napísané 21.09.2017 14:49

mne povedala každá lekárka inak. Ale osobne si myslím, že malému dieťaťu je najlepšie odsať soplík, aby nestekali na priedušky, lebo potom sa to už horšie lieči. Keď som to u syna podchytila vždy včas, tak neboli iné komplikácie a za pár dní bol v poriadku.

Ester napísané 23.11.2016 13:52

Určite odsávať. Veď ako inak má malé dieťa dýchať? Vysmrkať sa nevie a nemožete ho nechať, aby sa mu hlieny usádzali v prieduškách a pľúcach. A to, že odsávačka na vysavač dieťaťu ubližuje može len človek, ktorý ju nikdy nepoužil

Lenka napísané 08.11.2016 17:53

Odsávačka soplíkov je pri malých deťoch úplne nenahraditeľná. A na pravidelné čistenie nosíka doporučujem https://www.drmax.sk/physiomer-baby-nosovy-sprej-izotonicky/?utm_source=physiomer.sk&utm_medium=referral&utm_cproBabyJemnySK&utm_campaign=Physiomer_2016. Ten je určený pre detičky už od narodenia Big Grins

Sima napísané 06.11.2016 20:04

Súhlasím s tým, že odsávačka na vysavač je fantastická vec. Deti ľaká len zo začiatku, pretože ich držíte a boja sa toho hukotu ale nič im tak dobre soplíky neodstráni. Nie je to nič nebezpečné alebo bolestivé, veď si to skúste. a maličkému dieťatku soplíky odsávať musíte, samo si nepomože. Nosík treba preplachovať morskou vodou, aby sliznica tak netrpela ale dieťatku odsávanie určite neublíži. Zahlienenie áno

kamilka napísané 05.02.2013 15:48

my sme používali odsávačku len v nevyhnutných prípadoch a radšej hneď ako to bolo možné sme malého učili smrkať do vreckovky. Samozrejme uznávam, že pri kaútnych prípadoch je to nevyhnutné a myslím si, že je t dobrá vec aj pokaiľ je dieťatko maličké a nevie si vysmrkať noštek. Okrem odsávačky máme doma aj inhalátor a to je ešte lepšia vec ako odsávačka. Uvoľní nos aj dutiny a zároveň upokojuje sliznicu. Máme Omron compAIR basic kids, ktorý má masku aj pre batoľatá, stačí priložiť a dýchaním sa dieťa aj lieči.

jana napísané 24.04.2012 10:08

neverim vlastnym ociam kto sem napisal tak debilny clanok. Uz ste sa niekedy zapodievali tym preco sa v nose tvori hlien? a preco tam ta sliznica opuchne?

Prosim precitajte si antomiu a fyziologiu tela a napiste clanok o tom ako to vlatne funguje v nasom tele. A potom si vela ludi rozmysli ci tie odsavacky vobec patria do ruk laikom alebo odbornemu personalu v nemocnici. Lebo odsavat hlieny sa maju iba osobam ktore su v bezvedomi alebo v umelom spanku. Vsetci ostatni mame prirodzene funkcie tela ktore nam umoznia dychat nosom. co si myslite ako odsavali deti pred 100 rokmi? Vasimi pripecenymi odsavackami?Odsavacky su pre lenivych a nezodpovednych rodicov!

Ronina napísané 24.04.2012 10:23

Jana napisat taku absurdnu blost s porovnavanim co bolo pred 100 rokmi Rolleyes ??? pred 100 rokmi sme nemali pracku, ale preto nepojdem prat na potok v zime a sekat lad aby som si svoje zily "osviezila"... Nemali sme teplomer, talkomer (ani to by som ako nezdravotnik nemala vobec pouzivat??? to co su za prirovnania?) O prirodzenych funkciach tela u dietata ( okrem kychnutia) s nosom mozem len v najvacsej naivite ocakavat, ze sa to same poriesi a apropo pred 100 rokmi sa ludia asi nepasovali so soplami z alergii ci castych prechladnuti (aj ich tela boli isto otuzilejsie ako mame my dnes v pohodlnej dobe). Mala si vobec deti? Ja 4 a som az pri 4. vyskusala vysavacovu odsavacku a dala by som za to nobelovku tomu co to vymyslel, banujem ze som take skor nepoznala!!! Nemali sme zapaly usi. A anotomiu som studovala, tak hlboko to nejde aby to podrazdilo sliznicu (to skor stlacanie nosa pri smrkani to sposobi ako toto odsavanie + u nas aj predispozicne krvacanie z nosa, syn ktory tym trpi mal 12 rokov ked si to sam s tym zacal robit prave preto ze pri smrkani sa mu viac spustila z nosa krv ako setrnym odsavanim s vysavacom).

Julo napísané 10.10.2013 09:08

Pred sto rokmi sa odsavalo tak ze mater odsavala ustami pramo z nosteka dietatka aby sa nezadusilo more z osady

barbora/redakcia napísané 09.02.2011 14:37

Nanika, mate pradu. Odsavacky na vysavac su urcite bezpecnejsie, ako tie podomacky vyrobene - maju sirsiu násadku do nosa a tiez redukujú prilis silny podtlak.

V clanku som to uviedla, pretoze je to realita a rozhodne to neuvadzam ako tip, je tam dokonca upozornenie, aby boli pri takto vyrobenej odsavacke opatrni.

Nie kazdy je ochotny za odsavacku zaplatit viac ako tie 2 eura. Je to vsak rozhodnutie konkretneho rodica, ako sa zariadi a ci je ochotny riskovat...

Nanika napísané 15.02.2011 11:50

No Barborka, ale vies ako to chodi, staci nieco niekde vycapit a vzdy sa najde par dobrakov, ktori to vezmu ako navod :(

Nanika napísané 09.02.2011 07:02

U syna 3 roky sme odsavali vysavacom a odsavame dodnes, naucil sa smrkat ako 1,5 rocny, ale ked je cely zahlieneny, je lepsi vysavac, dieta si nevie tak dokladne vyfukat nos. Jasne, ze nebudem vysavat par krat do hodiny, ale 3x za den urcite. Dobra skusenost a u skoro rocnej dcerky sme ho zatial nemuseli ani pouzit smile Len si treba uvedomit, ze tie original vysavacove odsavacky su stavane, aby eliminovali podtlak, ktorym mozeme detom ublizit a nejakymi domacimi vymyslami s vlastnou vyrobou vysavacovej odsavacky sa nehoda moze stat :( Nechapem, preco to vobec autorka clanku spomina, hor sa do domacej vyroby :(

marykey napísané 09.02.2011 14:41

Nanika, dobry postreh k "podomacky" vyrobenej odsavacke, ked som to citala, az mi mraz behal po chrbte, chuda dieta, odsavane s takym "nastrojom".. Je predsa napisane priamo na baleni, ze tlak vysatia je v odsavacke redukovany..

Tiez sa priklanam skor k odsavaniu, aj ked nie bezodnemu, ale isto aspon pred spanim a pitim mliecka. Nazor, ze cim viac sa odsava, tym viac sa tvori hlien, nie je jednoznacny. Predstavte si, zeby ste pri velkej nadche nesmrkali, len sa snazili dychat.. Myslim, ze by sa to nikomu nepacilo. Doprajme teda aj detom ten komfort dychania, aj ked odsavanie ako take je pre nich neprijemne. K tomu, ze do skolky odsavacku... Dieta sa moze snazit smrkat uz aj samo,hlavne v case, ked uz mu je odsavacka neprijemna. Nase ma 2a pol roka, snazi sa smrkat sama, hoci do isteho veku som len odsavala. Mame neblahu skusenost s plnym nostekom - "vdaka" nedostatocnemu vysmrkaniu a hromadeniu soplikov sa im zacali zapalovat slzne kanaliky..

Takze.. Je na kazdej mamine, ake fakty zvazi..

Denisa napísané 07.02.2011 10:00

Nikdy som nepoužila odsávačku, dcéra nemala zápal ucha ani žiadne problémy s tým spojené ani časté nádchy...

Silva napísané 31.07.2017 22:11

Jaj, tak odsávačky na malé nosíky sú super. Asi všetky a každému čo vyhovuje. Hlavne, že detičkám sa uľaví. My sme všetko možné dostali a poskúšali. Hadičkovú som nezvládla. Balóniková bola super, napr. NUK ponúka a veľmi pomohla, hlavne v noci pri kojení. Inak vysávač tiež super, moje dievčatá si aj samé odsávali, lebo hneď sa im lepšie dýchalo aj spinkalo. Len dobre, že takéto pomôcky existujú.

vicma napísané 07.02.2011 08:38

Tiež som si o odsávačke myslela, že je to to najlepšie čo môže byť. Pomáhala 4 roky odsávať=lepšie dýchať.

Výsledok? Vkuse zelené sople, mandle museli ísť von a čo je najhorší výsledok, že dieťa nevie a ani nechce smrkať. Takže začíname od začiatku, učíme sa smrkať, lebo si neviem predstaviť posielať školáčku do školy s odsávačkou!!!

Ronina napísané 21.02.2011 13:28

k vicme len dodam, ked sa niekto zacne zapodievat tym ze moje dieta v 4. rokoch nesmrka tak to uz nasvedcuje o niecom celkom inom Rolleyes Eek Confused

Mirka napísané 06.02.2011 20:09

Váš komentár Pri mojej 2,5 r. dcere som vyskusala vsetky typy odsavaciek, proti odsavacke na vysavac som mala predsudky, obavala som sa jej, kupili sme ju pred cca 3-4 mesiacmi, dobra kupa, bez toho by moja dcera nemala nic odsate, az sme to prehnali, ked sme odsavali casto a uplne jej zdevastovali sliznicu do krvi, doktorka ma sprdla, ze to tak 3x denne a nie 3x za hodinu, dobra matka, chcela som aby dychala dobre, ale jej to az uskodilo. Asi to ma aj nieco do seba, ze caste odsavanie tvori viac hlienov, co v nasom pripade je pravda, lebo sa ich neviem zbavit uz mesiac ! ale trapime sa...

mirka napísané 08.02.2013 17:41

skor by som zmenila lekarku, jej pristup je divny, akoze to vam nevysvetlila ako pouzivat odsavacku? a ako casto? a to ze ma dieta stale hlieny tak snad ona by s tym mala nieco robit, lebo to urcite nie je z odsavacky ale z necinnosti lekarky

abusot napísané 06.02.2011 10:12

Váš komentár

Pri synovi /19/ som nikdy odsavacku nepouzila. Dcera /5/ sa od 2 mesiacov trapi s nadchami, ale odsavacku sme zacali pouzivat az po tom, co nam krciar do zdravotneho zaznamu napisal cervenym perom s tromi vykricnikmi, ze "DIETA NIE JE ODSAVANE!!!". Najprv to bola balonikova - bez uspechu, potom hadickova - sodoma-gomora! Az ta na vysavac ma ohurila, urcite bez nej by sme sa vela trapili.

Adriana napísané 05.02.2011 23:24

Velmi dobry clanok s podrobnymi informaciami. Ako zaujimavost napisem, ze ked mala dcerka zapal ucha, chodili sme k specialistovi ORL a ten mi povedal, ze odsavanie soplikov z nosa neodporuca, pretoze to len stimuluje dalsiu tvorbu hlienov.

misa napísané 05.02.2011 20:37

niet nad odsavacku na vysavac...

hadicku, baloniky, fukanie, sparchanie - nic nepomohlo, len znervoynilo dieta aj rodicov.

vzsavacovu vrelo odporucam!!!

my mame sice kupenu, ale da sa inak aj jednoducho vyrobit

elenka napísané 05.02.2011 17:24

Ja radsej odsavam sopliky ustami, je to setrne a zadarmo zwinker

Katka napísané 05.02.2011 14:11

Keďže vekový rozdiel medzi našimi detičkami je dosť veľký (13 rokov), tak pochopiteľne sa veľa zmenilo od tej doby, že som bola prvorodička. To, čo sa mi osvedčilo koncom 90ich rokov minulého storočia pri starostlivosti a výchove syna, s radosťou praktizujem aj teraz, pri dcérke. Rada skúšam aj novinky a s istotou môžem tvrdiť, že zatiaľ som objavila 2 veci, ktoré som pri synovi nemalaúnepoužívala a teraz sú pre mňa no.1 medzi pomôckami: babyvak a odsávačka na vysávač.

Síce dcérka za 15 mesiacov života mala len 3-krát nádchu, odsávačka na vysávač znamená obrovskú pomoc pri tomto ochorení. Prípadným výčitkám zo strany susedov za nočný hluk som predišla tak, že som zobrala na ruky svoju dcérku a zazvonili sme u susedov nad aj pod nami a stručne sme sa ospravedlnili za možné rušenie nočného kľudu, ale robíme to kvôli tomu, aby sa bábätku uľavilo a lepšie spalo, a tým bolo menej plaču..

Zobrali to super a nakonic sme v noci ani nemuseli často zapínať vysávač..

 

Takže vrelo odporúčam každej mamičke. :-)

 

 

 

www.chcemdieta.eu www.plynulaanglictina.sk

Zuzula napísané 04.02.2011 15:43

vdaka bohu za odsavacku na vysavac smile nasa mala sa jej najprv bala, ale potom sa s nou zoznamila a bolo to stale lepsie a teraz (2,5 r.) si vie nostek "povysavat" aj sama

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Náš TIP
Komentáre k článku
autumn11 napísané 21.09.2017 14:49

mne povedala každá lekárka inak. Ale osobne si myslím, že malému dieťaťu je najlepšie odsať soplík, aby nestekali na priedušky, lebo potom sa to už horšie lieči. Keď som to u syna podchytila vždy včas, tak neboli iné komplikácie a za pár dní bol v poriadku.

Ester napísané 23.11.2016 13:52

Určite odsávať. Veď ako inak má malé dieťa dýchať? Vysmrkať sa nevie a nemožete ho nechať, aby sa mu hlieny usádzali v prieduškách a pľúcach. A to, že odsávačka na vysavač dieťaťu ubližuje može len človek, ktorý ju nikdy nepoužil

Lenka napísané 08.11.2016 17:53

Odsávačka soplíkov je pri malých deťoch úplne nenahraditeľná. A na pravidelné čistenie nosíka doporučujem https://www.drmax.sk/physiomer-baby-nosovy-sprej-izotonicky/?utm_source=physiomer.sk&utm_medium=referral&utm_cproBabyJemnySK&utm_campaign=Physiomer_2016. Ten je určený pre detičky už od narodenia Big Grins

Sima napísané 06.11.2016 20:04

Súhlasím s tým, že odsávačka na vysavač je fantastická vec. Deti ľaká len zo začiatku, pretože ich držíte a boja sa toho hukotu ale nič im tak dobre soplíky neodstráni. Nie je to nič nebezpečné alebo bolestivé, veď si to skúste. a maličkému dieťatku soplíky odsávať musíte, samo si nepomože. Nosík treba preplachovať morskou vodou, aby sliznica tak netrpela ale dieťatku odsávanie určite neublíži. Zahlienenie áno

kamilka napísané 05.02.2013 15:48

my sme používali odsávačku len v nevyhnutných prípadoch a radšej hneď ako to bolo možné sme malého učili smrkať do vreckovky. Samozrejme uznávam, že pri kaútnych prípadoch je to nevyhnutné a myslím si, že je t dobrá vec aj pokaiľ je dieťatko maličké a nevie si vysmrkať noštek. Okrem odsávačky máme doma aj inhalátor a to je ešte lepšia vec ako odsávačka. Uvoľní nos aj dutiny a zároveň upokojuje sliznicu. Máme Omron compAIR basic kids, ktorý má masku aj pre batoľatá, stačí priložiť a dýchaním sa dieťa aj lieči.

jana napísané 24.04.2012 10:08

neverim vlastnym ociam kto sem napisal tak debilny clanok. Uz ste sa niekedy zapodievali tym preco sa v nose tvori hlien? a preco tam ta sliznica opuchne?

Prosim precitajte si antomiu a fyziologiu tela a napiste clanok o tom ako to vlatne funguje v nasom tele. A potom si vela ludi rozmysli ci tie odsavacky vobec patria do ruk laikom alebo odbornemu personalu v nemocnici. Lebo odsavat hlieny sa maju iba osobam ktore su v bezvedomi alebo v umelom spanku. Vsetci ostatni mame prirodzene funkcie tela ktore nam umoznia dychat nosom. co si myslite ako odsavali deti pred 100 rokmi? Vasimi pripecenymi odsavackami?Odsavacky su pre lenivych a nezodpovednych rodicov!

Ronina napísané 24.04.2012 10:23

Jana napisat taku absurdnu blost s porovnavanim co bolo pred 100 rokmi Rolleyes ??? pred 100 rokmi sme nemali pracku, ale preto nepojdem prat na potok v zime a sekat lad aby som si svoje zily "osviezila"... Nemali sme teplomer, talkomer (ani to by som ako nezdravotnik nemala vobec pouzivat??? to co su za prirovnania?) O prirodzenych funkciach tela u dietata ( okrem kychnutia) s nosom mozem len v najvacsej naivite ocakavat, ze sa to same poriesi a apropo pred 100 rokmi sa ludia asi nepasovali so soplami z alergii ci castych prechladnuti (aj ich tela boli isto otuzilejsie ako mame my dnes v pohodlnej dobe). Mala si vobec deti? Ja 4 a som az pri 4. vyskusala vysavacovu odsavacku a dala by som za to nobelovku tomu co to vymyslel, banujem ze som take skor nepoznala!!! Nemali sme zapaly usi. A anotomiu som studovala, tak hlboko to nejde aby to podrazdilo sliznicu (to skor stlacanie nosa pri smrkani to sposobi ako toto odsavanie + u nas aj predispozicne krvacanie z nosa, syn ktory tym trpi mal 12 rokov ked si to sam s tym zacal robit prave preto ze pri smrkani sa mu viac spustila z nosa krv ako setrnym odsavanim s vysavacom).

Julo napísané 10.10.2013 09:08

Pred sto rokmi sa odsavalo tak ze mater odsavala ustami pramo z nosteka dietatka aby sa nezadusilo more z osady

barbora/redakcia napísané 09.02.2011 14:37

Nanika, mate pradu. Odsavacky na vysavac su urcite bezpecnejsie, ako tie podomacky vyrobene - maju sirsiu násadku do nosa a tiez redukujú prilis silny podtlak.

V clanku som to uviedla, pretoze je to realita a rozhodne to neuvadzam ako tip, je tam dokonca upozornenie, aby boli pri takto vyrobenej odsavacke opatrni.

Nie kazdy je ochotny za odsavacku zaplatit viac ako tie 2 eura. Je to vsak rozhodnutie konkretneho rodica, ako sa zariadi a ci je ochotny riskovat...

Nanika napísané 15.02.2011 11:50

No Barborka, ale vies ako to chodi, staci nieco niekde vycapit a vzdy sa najde par dobrakov, ktori to vezmu ako navod :(

Nanika napísané 09.02.2011 07:02

U syna 3 roky sme odsavali vysavacom a odsavame dodnes, naucil sa smrkat ako 1,5 rocny, ale ked je cely zahlieneny, je lepsi vysavac, dieta si nevie tak dokladne vyfukat nos. Jasne, ze nebudem vysavat par krat do hodiny, ale 3x za den urcite. Dobra skusenost a u skoro rocnej dcerky sme ho zatial nemuseli ani pouzit smile Len si treba uvedomit, ze tie original vysavacove odsavacky su stavane, aby eliminovali podtlak, ktorym mozeme detom ublizit a nejakymi domacimi vymyslami s vlastnou vyrobou vysavacovej odsavacky sa nehoda moze stat :( Nechapem, preco to vobec autorka clanku spomina, hor sa do domacej vyroby :(

marykey napísané 09.02.2011 14:41

Nanika, dobry postreh k "podomacky" vyrobenej odsavacke, ked som to citala, az mi mraz behal po chrbte, chuda dieta, odsavane s takym "nastrojom".. Je predsa napisane priamo na baleni, ze tlak vysatia je v odsavacke redukovany..

Tiez sa priklanam skor k odsavaniu, aj ked nie bezodnemu, ale isto aspon pred spanim a pitim mliecka. Nazor, ze cim viac sa odsava, tym viac sa tvori hlien, nie je jednoznacny. Predstavte si, zeby ste pri velkej nadche nesmrkali, len sa snazili dychat.. Myslim, ze by sa to nikomu nepacilo. Doprajme teda aj detom ten komfort dychania, aj ked odsavanie ako take je pre nich neprijemne. K tomu, ze do skolky odsavacku... Dieta sa moze snazit smrkat uz aj samo,hlavne v case, ked uz mu je odsavacka neprijemna. Nase ma 2a pol roka, snazi sa smrkat sama, hoci do isteho veku som len odsavala. Mame neblahu skusenost s plnym nostekom - "vdaka" nedostatocnemu vysmrkaniu a hromadeniu soplikov sa im zacali zapalovat slzne kanaliky..

Takze.. Je na kazdej mamine, ake fakty zvazi..

Denisa napísané 07.02.2011 10:00

Nikdy som nepoužila odsávačku, dcéra nemala zápal ucha ani žiadne problémy s tým spojené ani časté nádchy...

Silva napísané 31.07.2017 22:11

Jaj, tak odsávačky na malé nosíky sú super. Asi všetky a každému čo vyhovuje. Hlavne, že detičkám sa uľaví. My sme všetko možné dostali a poskúšali. Hadičkovú som nezvládla. Balóniková bola super, napr. NUK ponúka a veľmi pomohla, hlavne v noci pri kojení. Inak vysávač tiež super, moje dievčatá si aj samé odsávali, lebo hneď sa im lepšie dýchalo aj spinkalo. Len dobre, že takéto pomôcky existujú.

vicma napísané 07.02.2011 08:38

Tiež som si o odsávačke myslela, že je to to najlepšie čo môže byť. Pomáhala 4 roky odsávať=lepšie dýchať.

Výsledok? Vkuse zelené sople, mandle museli ísť von a čo je najhorší výsledok, že dieťa nevie a ani nechce smrkať. Takže začíname od začiatku, učíme sa smrkať, lebo si neviem predstaviť posielať školáčku do školy s odsávačkou!!!

Ronina napísané 21.02.2011 13:28

k vicme len dodam, ked sa niekto zacne zapodievat tym ze moje dieta v 4. rokoch nesmrka tak to uz nasvedcuje o niecom celkom inom Rolleyes Eek Confused

Mirka napísané 06.02.2011 20:09

Váš komentár Pri mojej 2,5 r. dcere som vyskusala vsetky typy odsavaciek, proti odsavacke na vysavac som mala predsudky, obavala som sa jej, kupili sme ju pred cca 3-4 mesiacmi, dobra kupa, bez toho by moja dcera nemala nic odsate, az sme to prehnali, ked sme odsavali casto a uplne jej zdevastovali sliznicu do krvi, doktorka ma sprdla, ze to tak 3x denne a nie 3x za hodinu, dobra matka, chcela som aby dychala dobre, ale jej to az uskodilo. Asi to ma aj nieco do seba, ze caste odsavanie tvori viac hlienov, co v nasom pripade je pravda, lebo sa ich neviem zbavit uz mesiac ! ale trapime sa...

mirka napísané 08.02.2013 17:41

skor by som zmenila lekarku, jej pristup je divny, akoze to vam nevysvetlila ako pouzivat odsavacku? a ako casto? a to ze ma dieta stale hlieny tak snad ona by s tym mala nieco robit, lebo to urcite nie je z odsavacky ale z necinnosti lekarky

abusot napísané 06.02.2011 10:12

Váš komentár

Pri synovi /19/ som nikdy odsavacku nepouzila. Dcera /5/ sa od 2 mesiacov trapi s nadchami, ale odsavacku sme zacali pouzivat az po tom, co nam krciar do zdravotneho zaznamu napisal cervenym perom s tromi vykricnikmi, ze "DIETA NIE JE ODSAVANE!!!". Najprv to bola balonikova - bez uspechu, potom hadickova - sodoma-gomora! Az ta na vysavac ma ohurila, urcite bez nej by sme sa vela trapili.

Adriana napísané 05.02.2011 23:24

Velmi dobry clanok s podrobnymi informaciami. Ako zaujimavost napisem, ze ked mala dcerka zapal ucha, chodili sme k specialistovi ORL a ten mi povedal, ze odsavanie soplikov z nosa neodporuca, pretoze to len stimuluje dalsiu tvorbu hlienov.

misa napísané 05.02.2011 20:37

niet nad odsavacku na vysavac...

hadicku, baloniky, fukanie, sparchanie - nic nepomohlo, len znervoynilo dieta aj rodicov.

vzsavacovu vrelo odporucam!!!

my mame sice kupenu, ale da sa inak aj jednoducho vyrobit

elenka napísané 05.02.2011 17:24

Ja radsej odsavam sopliky ustami, je to setrne a zadarmo zwinker

Katka napísané 05.02.2011 14:11

Keďže vekový rozdiel medzi našimi detičkami je dosť veľký (13 rokov), tak pochopiteľne sa veľa zmenilo od tej doby, že som bola prvorodička. To, čo sa mi osvedčilo koncom 90ich rokov minulého storočia pri starostlivosti a výchove syna, s radosťou praktizujem aj teraz, pri dcérke. Rada skúšam aj novinky a s istotou môžem tvrdiť, že zatiaľ som objavila 2 veci, ktoré som pri synovi nemalaúnepoužívala a teraz sú pre mňa no.1 medzi pomôckami: babyvak a odsávačka na vysávač.

Síce dcérka za 15 mesiacov života mala len 3-krát nádchu, odsávačka na vysávač znamená obrovskú pomoc pri tomto ochorení. Prípadným výčitkám zo strany susedov za nočný hluk som predišla tak, že som zobrala na ruky svoju dcérku a zazvonili sme u susedov nad aj pod nami a stručne sme sa ospravedlnili za možné rušenie nočného kľudu, ale robíme to kvôli tomu, aby sa bábätku uľavilo a lepšie spalo, a tým bolo menej plaču..

Zobrali to super a nakonic sme v noci ani nemuseli často zapínať vysávač..

 

Takže vrelo odporúčam každej mamičke. :-)

 

 

 

www.chcemdieta.eu www.plynulaanglictina.sk

Zuzula napísané 04.02.2011 15:43

vdaka bohu za odsavacku na vysavac smile nasa mala sa jej najprv bala, ale potom sa s nou zoznamila a bolo to stale lepsie a teraz (2,5 r.) si vie nostek "povysavat" aj sama

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised