ZDRAVIE.sk Šport7.sk Rodinka.sk
Internet.sk
ĽudiaĽuďom.sk Fony.sk ephoto.sk Dnes24.sk
piatok 20.10.2017 | meniny má Vendelín  
Viac o očkovaníPrečo sa očkovať

Pokuta za odmietnutie očkovania? Na Slovensku áno.

 Mária Hudáková   19.06.2013   24

V poslednom období dostáva dôverný vzťah lekár - pacient riadne zabrať. Prečo?

Vakcíny odmieta čoraz viac ľudí a farmaceutickým spoločnostiam ani úradom sa to samozrejme nepáči. Viď zápis zo stretnutia dvoch najväčších dodávateľov vakcín s ministerkou zdravotníctva.  Od vlády ministra Uhliarika, sa začala „poľovačka na odmietačov“ očkovania a súčasná ministerka len pritvrdzuje.

Pozrime sa bližšie na dôvody, prečo ľudia odmietajú povinné očkovanie:

  • majú v najbližšom kruhu rodiny či známych závažný nežiaduci účinok očkovania,
  • majú kontraindikáciu očkovania, ktorú však ÚVZ SR neuznáva ako kontraindikáciu,
  • majú výhradu svedomia z dôvodu náboženského presvedčenia,
  • majú výhradu svedomia z dôvodu vnútorného presvedčenia, že vakcína môže poškodiť zdravie,
  • majú vedomosti o toxických zložkách vakcín, ich účinnosti a nežiaducich účinkoch, poznanie, ktorých ich vedie k jednoznačnému odmietnutiu tohto zdravotného zákroku.

Rodičia odmietajúci očkovanie

Medzi dôvodmi, s ktorými sa denne stretávam, nie je ani jedno zanedbávanie zdravotnej starostlivosti. Naopak, jedná sa väčšinou o vysokoškolsky vzdelaných, rozhľadených a zodpovedných ľudí. Ktorý zodpovedný rodič by ľahkovážne šiel očkovať svoje druhé dieťa, keď u prvého zažil nežiaduci účinok očkovania? Nemusím odpovedať. 

Zaplatením pokuty si kupujeme zdravie svojich detí

Jedna mamička výstižne napísala: „zaplatením pokuty si kupujeme zdravie svojich detí“. Starostlivosť o postihnutého so závažným nežiaducim účinkom očkovania je nesmierne finančne náročná a na Slovensku nedostanete ani cent odškodné za poškodenie zdravia povinným očkovaním.

MZ SR v decembri 2011 zmenilo vyhlášku 585/2007 Z.z., následne ovplyvňovalo rozhodovanie Úradu na ochranu osobných údajov, tentoraz chystá totalitné zmeny zakotviť do zákona. Pediatri niektorých okresov Slovenska dostali príkazy z RÚVZ nahlasovať všetkých, ktorí odmietnu očkovanie.

Hlásiť každé odmietnutie povinného očkovania

Dokument, ktorý to prikazuje často krát nemá podpis zodpovednej osoby úradu, nie je na hlavičkovom papieri, má formu spamu a takýto nástroj získavania informácií sa volá jednoducho „phishing“. Pediatri, či sa im to páči alebo nie, sa radšej podvoľujú týmto oznamom a húfne nahlasujú mená rodičov, ich detí a všetky detaily o zdravotnom stave.... a z ambulancií sa vytráca dôvera. Rodičia idú k pediatričke s odporom lebo zase bude drankať podpis pod nezmyselné listy z RÚVZ, naopak pediatrička  sa cíti trápne a vysvetľuje, že to musí lebo dostane pokutu a rodič zase vysvetľuje, že on tiež dostane kvôli jej oznámeniu pokutu.... situácia hodná Kocúrkova.

Podľa novelizovanej  vyhlášky 585/2008 Z.z. §13 ods 5  lekár má „hlásiť každé odmietnutie povinného očkovania“.  No hlásiť aj osobné údaje je v rozpore s Ústavou SR čl. 13 ods 1, a poskytovanie požadovaných osobných údajov nie je v súlade ani so Zákonom č.428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov. 

Dalo by sa pokračovať výpisom ďalších rozporov výkladu tejto vyhlášky so základnými právami a slobodami, s Dohovorom o ochrane ľudských práv a dôstojnosti človeka v súvislosti s aplikáciou biológie a medicíny, o práve na informovaný súhlas s výkonom zdravotného zákroku atď.

V ambulancii

Poďme sa však bližšie pozrieť na konkrétnu situáciu v ambulancii. Je dôležité, aby lekár rešpektoval rozhodnutie rodiča a na druhej strane je dôležité, aby rodič dôveroval pediatrovi, jeho odbornosti a diskrétnosti. Pediater rodiča poučí o zdravotnom zákroku v zmysle zákona č. 576/2004 Z.z. §6 o zdravotnej starostlivosti (odporúčam každému prečítať ) a na základe tohto poučenia rodič poskytne alebo neposkytne informovaný súhlas s týmto zdravotným zákrokom.

Ak rodič nesúhlasí podstúpiť povinné očkovanie, nepodpisuje informovaný súhlas, keďže zdravotný zákrok nie je vykonaný. Pediater to zaznamená do zdravotnej dokumentácie. Údaje o každom odmietnutí povinného očkovania RÚVZ poskytne len v rozsahu vyhlášky 585/2008 Z.z. §13 ods 5, teda bez osobných údajov. 

Aby sa pediater v tejto kocúrkovskej situácii cítil istejší, rodič môže do zdravotnej dokumentácie napísať napríklad „nepovoľujem poskytovať osobné údaje tretím osobám  bez môjho písomného súhlasu.“  Táto formulka by mala dať bodku za svojským výkladom vyhlášky a zákona úradníkmi ÚVZ.

Bude zaujímavé, ako sa vec okolo povinného očkovania na Slovensku vyvinie, či pôjde smerom k vyspelým demokraciám západnej Európy, kde je očkovanie len odporúčané alebo naberie totalitný smer. Tu si je potrebné uvedomiť, že každá akcia má svoju reakciu a prehnaný tlak farmaceutických spoločností zaradiť do kalendára povinného očkovania každú novo vyvinutú vakcínu, tlak úradov očkovať aj proti vôli pod hrozbou pokuty, tlak na lekárov udávať svojich pacientov, vyvoláva reakciu, ktorá nie je slušnému človeku príjemná.

Očkovanie je označované spolu s antibiotikami ako najväčší výdobytok medicíny 20. storočia. Dnes je však 21. storočie a čas ukazuje aj odvrátenú stránku výdobytkov. Vedecky sú dnes potvrdené poruchy imunity spustené práve očkovaním, najnovšie poznatky o neurotoxicite zlúčenín ortuti a hliníka vo vakcínach poukazujú na ich hromadenie v tele a následnej chronickej toxicite smerujúcej k ťažkým degeneratívnym a autoimunitným ochoreniam, nehovoriac už o známych účinkoch karcinogénov a mutagénov obsiahnutých vo vakcínach.

Máme generáciu alergikov, vek výskytu autoimunitných ochorení stále klesá, spotreba liekov stále stúpa, poisťovne pýtajú stále vyššie odvody, reklamy na lieky sú v hlavných vysielacích časoch a v očkovacom kalendáre pribúda stále viac povinných očkovaní.

Hľadáme príčiny tohto stavu úprimne, a hľadáme ich vôbec?

Autorka je aktívna v: Iniciatíva pre uvedomenie si rizík očkovania

Odosielam Váš hlas...
Hodnotenie: 4.8 z 5. Celkom 49 hlas(ov).
Kliknite na hviezdičky pre ohodnotenie článku.
Komentáre k článku
luba napísané 07.08.2017 08:45

a niektore "hygieny" dokonca nevahaju podavat exekucie na rodicov ak neockovanie nezaplatite...

Vlado Mlynár napísané 28.03.2017 20:10

Som šokovaný z toho ako sa neviem dopátrať ku zákonnému vysvetleniu textu ktorý uvádzajú výrobcovia vakcín vo svojich príbaľových letákoch.

Napríklad: 2. SKÔR AKO VAŠE DIEŤA DOSTANE INFANRIX POLIO

 

Infanrix Polio sa nesmie podať ak:

• je Vaše dieťa alergické (precitlivené) na:

- ktorúkoľvek zo zložiek obsiahnutých v Infanrix Polio (uvedené v časti 6)

- na neomycín alebo polymyxín (druhy antibiotík)

- formaldehyd

 

Pediatrička k tejto informácií pristupuje tak, že "pichneme a uvidíme", ale výrobca takéto niečo nepripúšťa! Mne je z textu jasné, že pokiaľ chce dieťa očkovať musí najskôr zistiť či nieje alergické na ktorúkoľvek z uvedených zložiek!

Tvrdí, "že na Slovesku sa žiadne takéto testy nerobia a že i tak by nič nepreukázali". Načo to tam potom výrobca píše? No logicky, aby sa vyvinil z prípadneého problému! A následne sa potom vyviní i pediatrička lebo povie, že sme jej to mali povedať, že je dieťa alergické prípadne že keď sme jej raz podpísali informovaný súhlas tak máme smolu!

Andrea napísané 28.03.2017 13:22

Veľmi dobrý článok! Ďakujem smile

sloboda napísané 03.08.2015 15:37

zaujimave clanky o ockovani a etike:http://www.theologiamoralis.info/rsk.html#blok03

Bibi napísané 09.12.2014 13:52

Toto by si mali precitat pediatri! Mne doktorka povedala, ze ona neposkytuje nase udaje, ani mena, ze ludia z uradu si vyziadaju "ockovacie plachty(?)" a tam to uz maju vsetko, ze nemusi nic nahlasovat! A napisat do zdravotneho zaznamu mi tiez nic nedovolila, lebo ja nemam podla nej pravo tam nic pisat!!!

Kat napísané 20.05.2014 21:42

• Odporucam vsetky clanky doktorky Suzanne Humphries, MD, napr. tento o tzv. “herd immunity”

www.vaccinationcouncil.org/2012/07/05/herd-immunity-the-flawed-science-and-failures-of-mass-vaccination-suzanne-humphries-md-3/

 

• Moj oblubeny – vyskum Viery Scheibner (najma ten o hladne SIDS. Je zarazajuce, ze po odsunuti vakcin do 2 roku zivota deti v Japonsku, ich pripady SIDS v podstate vymizli). www.vierascheibner.org/index.php

 

Ak by si niekto radsej pozrel film:

The Greater Good

Are Vaccines Safe?

Vaccine Nation

Vaccination: The Hidden Truth

Shots in the Dark

 

To je len na ilustraciu, je toho strasne vela, kto chce, informacie si najde.

PS: Prispevky som musela rozkuskovat, inak mi to nechcelo odoslat)

Prajem prijemne studovanie a otvorenu mysel.

Kat napísané 20.05.2014 21:41

(pokracovanie)

• Slavna studia Dr. Wakefielda o spojeni medzi MMR vakcinou a autizmom – tato studia sposobila asi najvacsiu paniku ohladne vakcin a napriek tomu, ze bola povodne uverejnena v prestiznom Lancete, bola neskor za velmi podozrivych okolnosti zdiskreditovana a Dr. Wakefieldovi bola zobrana lekarska licencia. (Niekomu sa zjavne nepacilo, co Dr. Wakefield nasiel. Kopia studie v AJ sa da najst tu: download.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140673697110960.pdf

 

Viac k teme vyssie a o spojeni MMR vakciny s autizmom: www.vaccinationnews.com/node/19955. Pri tomto odkaze treba ocenit, zdroje, s ktorymi clanok pracuje – su uvedene pod clankom.

Kat napísané 20.05.2014 21:40

• Pribalove letaky a co sa nachadza vo vakcinach: www.vaccinesafety.edu/package_inserts.htm. Pri studii pribalovych letakoch, ktore si mimochodom moze hocikto vypytat aj priamo od lekara, odporucam zamerat sa nie len na zlozenie, ale precitat si aj cast o nahlasenych vedlajsich ucinkoch.

 

Podobny zdroj je aj tu (priamo z americkej vladnej CDC): www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/downloads/appendices/B/excipient-table-2.pdf

Kat napísané 20.05.2014 21:38

Takze pre Binary (alebo kohokolvek kto sa za touto prezyvkou skryva) a pre hocikoho, kto ma zaujem o studium problematiky. Uvadzam par kvalitnych zdrojov (bohuzial len v anglictine - vacsina vyskumov je vlastne v anglictine, takze je to pochopitelne).

 

• Clanok z Harvardu o vplyve neurotoxinov na funkciu mozgu (poznamka: neurotoxiny su pritomne vo vakcinach): www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/chemicals-linked-with-brain-disorders-in-children/

Tento clanok sa tyka vyskumu a clanku uverejneneho v Lancete www.thelancet.com/journals/laneur/article/PIIS1474-4422%2813%2970278-3/fulltext

 

(pokracovanie nizsie)

Kat napísané 20.05.2014 21:43

Pardon pokracovania su vyssie

binary napísané 17.05.2014 10:55

ze vam neni hanba sirit taketo sprostosti

 

aj inym rodicom sa nepaci ked ini rodicia neockuju svoje deti.. ohrozuju tym vsetkym

 

a medzi dovody preco ludia nedavaju ockovat svoje deti ste zabudli uviest ten najdolezitejsi - CITALI O TOM NA POCHYBNYCH STRANKACH NA INTERNETE

 

hanba vam

Kat napísané 17.05.2014 12:20

Binary ak povazujes overene vedecke vyskumy a clanky uverejnene v medzinarodne uznavanych medicinskych zurnaloch (ano, aj take mam) za pochybne stranky na internete, tak absolutne nemas sajnu o com tocis!!! Ak chces spolahlivy zdroj, vypytaj si od lekara oficialny pribalovy letak a zacni pozorne citat. Alebo aj to je len pochybna stranka na internete? Confused Velmi chaby argument! Rolleyes

binary napísané 20.05.2014 15:18

Ano, prosim daj mi vyskum ktory dokazuje ze nevyhody ockovania prevazuju nad vyhodami.

 

 

Ja ti zatial dam tiez nieco na precitanie

Pubmed: www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/24814559/

Forbes: tinyurl.com/jvolt8u

Mudry napísané 06.08.2017 15:57

binary to sú klamstvá čo tu ty uvádzaš. Nikdy nebol robený prieskum ani nič podobné, kde porovnali zdravie očkovaných voči neočkovaným. To zástanci očkovania musia najskôr dokázať nejaké benefity z očkovania a až potom sa bude očkovať a nie opačne. Sa spamataj čo tu trepeš.

Tu máš štatistiky, ktoré jasne dokazujú že očkovanie nevyhubilo žiadne choroby.

whale.to/vaccines/decline1.html

A vieš o tom že na mor a týfus a u nás nikdy neočkovalo? A čo teda vyhubilo tie choroby? Aj to urobilo očkovanie? Aké?

Filip napísané 17.05.2014 08:17

Ja by som to vyriešil inak . nedajte si deti zaočkovať, ale pokial ochorie na neaku tu chorobu yaplatite si komplet liečbu pokial nie nebude liečené.

Sisi napísané 01.07.2013 13:17

A aky je postih lekara, ked nahlasenim konkretnych udajov o dietati kona protiustavne?

peter napísané 28.06.2013 14:10
Misa napísané 25.06.2013 07:41

Stale nemam jasno v tom, ci je ockovanie "dobre" alebo "zle". Nevidim do toho...

Ale - poznamka k farmafirmam a ich reklamam: ich letakov na ockovanie mame plne skrinky v skolke, vzdy nam to tam niekto suchne. A tu na babatku? Nemame ich aj tu? O rotavirusoch, o pneumokokoch, o...

Farmafirmy tlacia na pilu a kto mal s nimi niekedy co do cinenia, vie, kolko spiny je za nimi. Vec ockovania je v sucasnosti zial viac vec penazi, ako zdravia.

KatarínaM napísané 24.06.2013 23:33

Super článok.... pri prvom dieťatku som sa viac venovala kojeniu, očkovanie som brala ako samozrejmosť, ale s odstupom času, pravidelným čítaním článkov o očkovaniach a rastúcim počtom známych s následkymi po očkovaní som čím ďalej tým viac presvedčená, že ak budem mať druhé dieťa, tak radšej zaplatím pokutu ako ho dám zaočkovať!!

anet napísané 24.06.2013 17:32

Veľmi dobrý článok ! Nám dali pokutu 331 eur napriek tomu, že sme mali potvrdenie o kontraindikácii očkovania !!! 5 mesiacov po pôrode som bola na ústnom prejednávaní priestupku na RUVZ v Trnave a oni mi tam dali vyplniť vedomostný test s 15-timi otázkami o chorobách, vakcínach, atd.. Navyse mi zakázali použiť diktafon, takže som si nesmela nahrávať všetky tie múdrosti, ktoré mi tam rozprávali... Absolútne ma nepresvedčili, že hovoria pravdu, ÚVZ sa vyhýbal odpovedať mi na niektoré otázky... Toto sa môže skutočne diať len na zaostalom slovensku ! Ľutujem, že som nezostala žiť v zahraničí.

Vlado napísané 24.06.2013 15:42

maximálny súhlas!

Paradoxne ministerstvo a úrady verejného zdravotníctva roobia dílerov a pochybnú SBSku farmafirmám! hanba!

sergo napísané 22.06.2013 08:59

Výborný článok.Nenechajme sa zmanipulovať týmto klamstvom o povinnom očkovaní.Nikto nás nemôže nútiť do niečoho čo nechceme.

Letitia napísané 21.06.2013 13:27

Zaujímalo by ma, čo sa stane, ak má výhradu vo svedomí (proti očkovaniu) lekár. Nesmie vykonávať službu v zdravotníctve? Alebo ako sa to rieši?

zuzula napísané 19.06.2013 17:04

výborný článok!!!! úplne súhlasím.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised





Najčítanejšie
Náš TIP
Komentáre k článku
luba napísané 07.08.2017 08:45

a niektore "hygieny" dokonca nevahaju podavat exekucie na rodicov ak neockovanie nezaplatite...

Vlado Mlynár napísané 28.03.2017 20:10

Som šokovaný z toho ako sa neviem dopátrať ku zákonnému vysvetleniu textu ktorý uvádzajú výrobcovia vakcín vo svojich príbaľových letákoch.

Napríklad: 2. SKÔR AKO VAŠE DIEŤA DOSTANE INFANRIX POLIO

 

Infanrix Polio sa nesmie podať ak:

• je Vaše dieťa alergické (precitlivené) na:

- ktorúkoľvek zo zložiek obsiahnutých v Infanrix Polio (uvedené v časti 6)

- na neomycín alebo polymyxín (druhy antibiotík)

- formaldehyd

 

Pediatrička k tejto informácií pristupuje tak, že "pichneme a uvidíme", ale výrobca takéto niečo nepripúšťa! Mne je z textu jasné, že pokiaľ chce dieťa očkovať musí najskôr zistiť či nieje alergické na ktorúkoľvek z uvedených zložiek!

Tvrdí, "že na Slovesku sa žiadne takéto testy nerobia a že i tak by nič nepreukázali". Načo to tam potom výrobca píše? No logicky, aby sa vyvinil z prípadneého problému! A následne sa potom vyviní i pediatrička lebo povie, že sme jej to mali povedať, že je dieťa alergické prípadne že keď sme jej raz podpísali informovaný súhlas tak máme smolu!

Andrea napísané 28.03.2017 13:22

Veľmi dobrý článok! Ďakujem smile

sloboda napísané 03.08.2015 15:37

zaujimave clanky o ockovani a etike:http://www.theologiamoralis.info/rsk.html#blok03

Bibi napísané 09.12.2014 13:52

Toto by si mali precitat pediatri! Mne doktorka povedala, ze ona neposkytuje nase udaje, ani mena, ze ludia z uradu si vyziadaju "ockovacie plachty(?)" a tam to uz maju vsetko, ze nemusi nic nahlasovat! A napisat do zdravotneho zaznamu mi tiez nic nedovolila, lebo ja nemam podla nej pravo tam nic pisat!!!

Kat napísané 20.05.2014 21:42

• Odporucam vsetky clanky doktorky Suzanne Humphries, MD, napr. tento o tzv. “herd immunity”

www.vaccinationcouncil.org/2012/07/05/herd-immunity-the-flawed-science-and-failures-of-mass-vaccination-suzanne-humphries-md-3/

 

• Moj oblubeny – vyskum Viery Scheibner (najma ten o hladne SIDS. Je zarazajuce, ze po odsunuti vakcin do 2 roku zivota deti v Japonsku, ich pripady SIDS v podstate vymizli). www.vierascheibner.org/index.php

 

Ak by si niekto radsej pozrel film:

The Greater Good

Are Vaccines Safe?

Vaccine Nation

Vaccination: The Hidden Truth

Shots in the Dark

 

To je len na ilustraciu, je toho strasne vela, kto chce, informacie si najde.

PS: Prispevky som musela rozkuskovat, inak mi to nechcelo odoslat)

Prajem prijemne studovanie a otvorenu mysel.

Kat napísané 20.05.2014 21:41

(pokracovanie)

• Slavna studia Dr. Wakefielda o spojeni medzi MMR vakcinou a autizmom – tato studia sposobila asi najvacsiu paniku ohladne vakcin a napriek tomu, ze bola povodne uverejnena v prestiznom Lancete, bola neskor za velmi podozrivych okolnosti zdiskreditovana a Dr. Wakefieldovi bola zobrana lekarska licencia. (Niekomu sa zjavne nepacilo, co Dr. Wakefield nasiel. Kopia studie v AJ sa da najst tu: download.thelancet.com/pdfs/journals/lancet/PIIS0140673697110960.pdf

 

Viac k teme vyssie a o spojeni MMR vakciny s autizmom: www.vaccinationnews.com/node/19955. Pri tomto odkaze treba ocenit, zdroje, s ktorymi clanok pracuje – su uvedene pod clankom.

Kat napísané 20.05.2014 21:40

• Pribalove letaky a co sa nachadza vo vakcinach: www.vaccinesafety.edu/package_inserts.htm. Pri studii pribalovych letakoch, ktore si mimochodom moze hocikto vypytat aj priamo od lekara, odporucam zamerat sa nie len na zlozenie, ale precitat si aj cast o nahlasenych vedlajsich ucinkoch.

 

Podobny zdroj je aj tu (priamo z americkej vladnej CDC): www.cdc.gov/vaccines/pubs/pinkbook/downloads/appendices/B/excipient-table-2.pdf

Kat napísané 20.05.2014 21:38

Takze pre Binary (alebo kohokolvek kto sa za touto prezyvkou skryva) a pre hocikoho, kto ma zaujem o studium problematiky. Uvadzam par kvalitnych zdrojov (bohuzial len v anglictine - vacsina vyskumov je vlastne v anglictine, takze je to pochopitelne).

 

• Clanok z Harvardu o vplyve neurotoxinov na funkciu mozgu (poznamka: neurotoxiny su pritomne vo vakcinach): www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/chemicals-linked-with-brain-disorders-in-children/

Tento clanok sa tyka vyskumu a clanku uverejneneho v Lancete www.thelancet.com/journals/laneur/article/PIIS1474-4422%2813%2970278-3/fulltext

 

(pokracovanie nizsie)

Kat napísané 20.05.2014 21:43

Pardon pokracovania su vyssie

binary napísané 17.05.2014 10:55

ze vam neni hanba sirit taketo sprostosti

 

aj inym rodicom sa nepaci ked ini rodicia neockuju svoje deti.. ohrozuju tym vsetkym

 

a medzi dovody preco ludia nedavaju ockovat svoje deti ste zabudli uviest ten najdolezitejsi - CITALI O TOM NA POCHYBNYCH STRANKACH NA INTERNETE

 

hanba vam

Kat napísané 17.05.2014 12:20

Binary ak povazujes overene vedecke vyskumy a clanky uverejnene v medzinarodne uznavanych medicinskych zurnaloch (ano, aj take mam) za pochybne stranky na internete, tak absolutne nemas sajnu o com tocis!!! Ak chces spolahlivy zdroj, vypytaj si od lekara oficialny pribalovy letak a zacni pozorne citat. Alebo aj to je len pochybna stranka na internete? Confused Velmi chaby argument! Rolleyes

binary napísané 20.05.2014 15:18

Ano, prosim daj mi vyskum ktory dokazuje ze nevyhody ockovania prevazuju nad vyhodami.

 

 

Ja ti zatial dam tiez nieco na precitanie

Pubmed: www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/24814559/

Forbes: tinyurl.com/jvolt8u

Mudry napísané 06.08.2017 15:57

binary to sú klamstvá čo tu ty uvádzaš. Nikdy nebol robený prieskum ani nič podobné, kde porovnali zdravie očkovaných voči neočkovaným. To zástanci očkovania musia najskôr dokázať nejaké benefity z očkovania a až potom sa bude očkovať a nie opačne. Sa spamataj čo tu trepeš.

Tu máš štatistiky, ktoré jasne dokazujú že očkovanie nevyhubilo žiadne choroby.

whale.to/vaccines/decline1.html

A vieš o tom že na mor a týfus a u nás nikdy neočkovalo? A čo teda vyhubilo tie choroby? Aj to urobilo očkovanie? Aké?

Filip napísané 17.05.2014 08:17

Ja by som to vyriešil inak . nedajte si deti zaočkovať, ale pokial ochorie na neaku tu chorobu yaplatite si komplet liečbu pokial nie nebude liečené.

Sisi napísané 01.07.2013 13:17

A aky je postih lekara, ked nahlasenim konkretnych udajov o dietati kona protiustavne?

peter napísané 28.06.2013 14:10
Misa napísané 25.06.2013 07:41

Stale nemam jasno v tom, ci je ockovanie "dobre" alebo "zle". Nevidim do toho...

Ale - poznamka k farmafirmam a ich reklamam: ich letakov na ockovanie mame plne skrinky v skolke, vzdy nam to tam niekto suchne. A tu na babatku? Nemame ich aj tu? O rotavirusoch, o pneumokokoch, o...

Farmafirmy tlacia na pilu a kto mal s nimi niekedy co do cinenia, vie, kolko spiny je za nimi. Vec ockovania je v sucasnosti zial viac vec penazi, ako zdravia.

KatarínaM napísané 24.06.2013 23:33

Super článok.... pri prvom dieťatku som sa viac venovala kojeniu, očkovanie som brala ako samozrejmosť, ale s odstupom času, pravidelným čítaním článkov o očkovaniach a rastúcim počtom známych s následkymi po očkovaní som čím ďalej tým viac presvedčená, že ak budem mať druhé dieťa, tak radšej zaplatím pokutu ako ho dám zaočkovať!!

anet napísané 24.06.2013 17:32

Veľmi dobrý článok ! Nám dali pokutu 331 eur napriek tomu, že sme mali potvrdenie o kontraindikácii očkovania !!! 5 mesiacov po pôrode som bola na ústnom prejednávaní priestupku na RUVZ v Trnave a oni mi tam dali vyplniť vedomostný test s 15-timi otázkami o chorobách, vakcínach, atd.. Navyse mi zakázali použiť diktafon, takže som si nesmela nahrávať všetky tie múdrosti, ktoré mi tam rozprávali... Absolútne ma nepresvedčili, že hovoria pravdu, ÚVZ sa vyhýbal odpovedať mi na niektoré otázky... Toto sa môže skutočne diať len na zaostalom slovensku ! Ľutujem, že som nezostala žiť v zahraničí.

Vlado napísané 24.06.2013 15:42

maximálny súhlas!

Paradoxne ministerstvo a úrady verejného zdravotníctva roobia dílerov a pochybnú SBSku farmafirmám! hanba!

sergo napísané 22.06.2013 08:59

Výborný článok.Nenechajme sa zmanipulovať týmto klamstvom o povinnom očkovaní.Nikto nás nemôže nútiť do niečoho čo nechceme.

Letitia napísané 21.06.2013 13:27

Zaujímalo by ma, čo sa stane, ak má výhradu vo svedomí (proti očkovaniu) lekár. Nesmie vykonávať službu v zdravotníctve? Alebo ako sa to rieši?

zuzula napísané 19.06.2013 17:04

výborný článok!!!! úplne súhlasím.

smile zwinker Big Grins Confused Cool Cry Eek Evil Frown Mad Mr. Green Neutral Razz Redface Rolleyes Sad Surprised